Reklama firmy online – gdzie się promować?
Kiedyś, poza spotami reklamowymi w radiu i telewizji, nie było zbyt wielu bardzo skutecznych możliwości reklamowania swojej firmy. Ulotki, plakaty czy banery, nie dawały wielkich możliwości, jeśli chodzi o targetowanie konkretnych grup odbiorców. Na szczęście dziś, kiedy już wiadomo, jak istotnym elementem udanej kampanii marketingowej jest dobór i trafienie do odpowiedniego klienta, mamy do wyboru dużo więcej opcji. W ogromnej większości przypadków pierwszym krokiem kupujących lub szukających usług jest wpisanie odpowiedniego hasła w przeglądarkę. Niezadbanie o odpowiednią reklamę w sieci, może być największym błędem właściciela biznesu.
Gdzie reklamować swój biznes?
To, jakie miejsce wybierzesz na promocję swojej firmy, w dużej mierze zależy od budżetu, jakim dysponujesz lub jaki chcesz przeznaczyć na ten cel. Największe i najdroższe kampanie, najczęściej przynoszą najlepsze efekty, ale nie każdego na nie stać. W czasach, kiedy często liczy się każda złotówka, przemyślany wybór miejsca na reklamę jest niezwykle istotny.
Na szczęście nie tylko pojawianie się na największych portalach czy banerach umieszczanych w najruchliwszych miejscach w sieci może dać dobre efekty. Jedno lub kilkuosobowe firmy rzadko są w stanie pozwolić sobie na wykupienie dużego pakietu w Google Ads. Jednakże są miejsca, gdzie stosunkowo niewielkim kosztem, wkładając w to trochę czasu i wysiłku, można krok po kroku zbudować obecność swojej marki w sieci:
- Facebook, YouTube, X, TikTok itd. – czyli media społecznościowe. To właśnie tam teraz dzieje się najwięcej. Mając swoją firmę, musisz mieć profil na social mediach. Posty, rolki, eventy czy marketing szeptany – to aktualnie najlepsze sposoby, aby zainteresować i zgromadzić bazę klientów. Dlaczego? Prawie 5 z 8 miliardów ludzi na świecie korzysta z mediów społecznościowych. Brak obecności na portalach społecznościowych to wielki błąd, który może kosztować Cię i Twoją firmę bardzo wiele. Z drugiej strony dobrze poprowadzone konta mogą przyciągnąć dużą liczbę potencjalnych klientów.
- Własna strona w sieci – kolejny must have. Owszem, na social media możesz zawrzeć sporo informacji, ale jeśli chcesz, by klient wygodnie mógł przejrzeć ofertę Twojej firmy, czy poczytać o świadczonych przez nią usługach, musisz mieć stronę www. Ponadto musisz dopilnować, aby była jak najlepiej pozycjonowana w popularnych wyszukiwarkach, czytelna, responsywna i atrakcyjna wizualnie. Możesz zrobić to sam (co wymaga czasu) lub zatrudnić do tego specjalistę. Wiadomo – ta druga opcja trochę będzie kosztować, ale efekty mogą być nieocenione.
Promocja firmy w sieci
Oba miejsca wymienione wyżej to absolutna podstawa marketingowego know-how w kwestii budowania obecności firmy online. Są jednak sposoby, o których nie każdy wie, a które również mogą przysłużyć się Twojej działalności.
- Artykuły sponsorowane – bardzo dobry i stosunkowo niedrogi sposób na budowanie obecności swojej marki w internecie. Im większa ilość stron, innych niż Twoja własna, wspomina o Twoim biznesie, tym wyżej znajduje się ona w wynikach wyszukiwania np. w Google. Istnieje wiele stron, które dają możliwość, za niewielką opłatą umieszczać na nich artykuły promujące firmy i ich usługi. Przykładem takiej strony jest https://moredisplays.pl. Możesz tam wysłać lub zamówić artykuł, który opisze Twoją działalność i zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z jej oferty. Co więcej, nie ma limitu czasowego, po którym zostanie on usunięty, będzie więc doskonale służył jako zewnętrzne źródło linków do Twojego miejsca w sieci.
- Blog – wspominaliśmy już o prowadzeniu strony www Twojej firmy, ale jest jeszcze jeden element z nią związany mogący pomóc w budowaniu bazy klientów. Mowa o blogu tematycznym. Umieszczając na swojej stronie ciekawostki, artykuły czy poradniki związane z branżą, w której działa Twoja firma, spowodujesz, że klienci będą trafiać do Ciebie, nie tylko szukając usług czy towarów. Samo szukanie informacji związanych z danym tematem pomoże kierować ich na Twoją stronę. Kiedy klient po raz kolejny przeczyta na stronie Twojej działalności coś, co ułatwi mu życie lub go zaciekawi, świadomość o istnieniu tak użytecznej firmy zostanie w jego głowie.
Wymienione wyżej miejsca i sposoby reklamowania swojego biznesu to tylko część dostępnych opcji. Jednak przy odpowiednich staraniach mogą one odegrać bardzo ważną rolę w promocji Twojej firmy online.
Foto https://elements.envato.com
Artykuł partnera